WeLcOMe To My BloG

WeLcOMe To My BloG

10 August 2009

...KAHKAHKAH...






CERITA-CERITA YANG AGAK MELAWAKKAN


PAK PANDIR PIJAK TAIK


Nak dijadikan cerita, suatu hari pak pandir melalui satu lorong yang kecik semasa hendak pulang ke rumahnye. Entah macamana, di tengah perjalanannye tadi dia terjumpe seketul taik yang masih panas. Tapi dia masih konpius sama ada betul ke bende yang dia jumpe tu seketul taik.


Oleh kerana kemusykilan yang teramat sangat tu, pak pandir ambil keputusan untuk mengkaji sampel najis berkenaan. Pak pandir tengok ngan lebih dekat taik tersebut, lalu dia berkata,"Bentuk macam taik.


"Lepas tu dia pegang pulak taik tu, lalu dia berkata,"Lembik...macam taik."]


Lepas tu dia ambik sikit taik tu lalu dia hidu taik tu, lepas tu dia berkata,"Bau macam taik."Oleh kerana pak pandir ni masih ragu-ragu dengan taik tu lalu dia pun mengambil keptusan untuk mejilat sedikit taik tersebut.


Sebaik sahaja dia menjilat taik berkenaan dia pun menjerit..."MEMANG TAIK! NASIB BAIK AKU TAK TERPIJAK!!!"


JELINGAN AYAH

Kisah ini benar-benar terjadi padaku sewaktu aku kanak-kanak dahulu.Ayah aku suka memberi amaran padaku dengan menjeling garang jika aku membuat sesuatu yang tidak disukainya. Contohnya, jika ke kedai, kalau aku mengambil gula-gula, dia akan menjeling padaku bermakna aku disuruh letakkan semula gula-gula itu ke tempatnya semula.


Suatu hari, aku mengikut ayah ke surau untuk solat maghrib.Ketika sedang rukuk, aku melihat kain pelikat tok imam tersepit di celah punggungnya.Aku yang 'konon'nya ingin membantu, terus menarik kain yang tersepit itu.Ayahku yang sedang solat terus memberi jelingannya padaku. Aku pun faham maksudnya itu, lalu terus memasukkan semula kain pelikat tok imam itu semula ke celah punggung tok imam tadi. Apalagi,melatah lah tok imam tadi.Habis satu jemaah batal solat mereka kerana turut terkejut dengan latahan tok imam tadi. Ayahku yang bermuka merah padam menahan malu dan marah mengheret aku balik ke rumah. Malam tu, berbirat punggung aku dirotannya.


Moral : Jangan memandai nak masukkan kain ke celah punggung tok imam.


KISAH ANAK DAN IBUNYA..


Ibu: Siti, kamu nak jadi apa bila dah besar Nanti?

Siti: Siti nak keja goyang kaki dapat duitt..

Ibu: Panggg!!! Berani kamu loyar buruk dengan ibu ye! Kamu ingat kaki kamu mesin keluar DUIT!!!'

Siti: UuWaaa!!! Ape ibu nie? Saya nak menjahit aje bila dah besar nanti.. kan guna mesin jahit pakai kaki??

Ibu: Haaa.. ye tak iyer jugakk..


NAMA JEPUN YANG LUCU

1. Yang pemarah - KEJI CACIMAKI

2. Yang tak suka brg mahal - SATO SUKAMURA

3. Yang bisu - KITA TADASUARA

4. Yang suka makan tose - NANACHI HITOSE

5. Yang suka lagu blues - APO NADIKATO

6. Yang suka belajar - ASIKO ULANGKAJI

7. Yang kerap bikin ribut - WAKASI HURUHARA

8. Yang masih bujang - MATIMATI TAMOKASI

9. Yang masih gatal - ICHI BAWA

10. yang suka memasak -AJINO0MOTO DAHABISLA

11. Yang hidup menyusahkan orang - KICHI KICHI TAKMAUMATI


Temubual seorang pemuda dengan pakcik gembala biri-biri.

Pemuda : Baguslah ternakan biri-biri pakcik. Boleh saya tanya beberapa soalan tak?


Pakcik : Boleh aje...


Pemuda : Berapa jauh biri-biri ni berjalan setiap hari?


Pakcik : Yang mana, yang putih atau yang hitam?"


Pemuda : Yang putih.


Pakcik : Kalau yang putih berjalan lebih kurang enam kilometer setiap hari.


Pemuda : Yang hitam?


Pakcik : Yang hitam pun sama...


Pemuda : Berapa banyak plak rumput biri-biri ni makan setiap hari?


Pakcik : Yang mana, yang putih atau yang hitam?


Pemuda : Yang putih?


Pakcik : Ah, yang putih makan lebih kurang empat kilo rumput setiap hari.


Pemuda : Dan yang hitam?


Pakcik : Yang hitam pun sama...


Pemuda : Berapa banyak bulu yang mereka hasilkan setiap tahun?


Pakcik : Yang mana, yang putih atau yang hitam?


Pemuda : Yang putih?


Pakcik : Aaa....yang putih menghasilkan sekitar enam kilo bulu setiap tahun.


Pemuda : Dan yang hitam?


Pakcik : Yang hitam pun sama...


Pemuda : Kenapa pakcik membezakan biri-biri pakcik yg putih dgn yg hitam, padahal jawapan semuanya sama aje?


Pakcik : Mestilah...sebab biri-biri yang putih itu pakcik yang punye.


Pemuda : Ooo, gitu ke...abis tu yang hitam tu sapa punye?


Pakcik : Yang hitam pun sama.....


2 comments:

estella sabrina said...

wahh..bestnyer lawak jenaka tu...ain masukkn lagila bnyk2 k..insyaorait sya akn rajin buka blog ain....pic tu pun comeh jer...kihkih

AiNiE said...

ehehe..wokeh..t ain msukkn lagi ye..
thankz ya 4 ur comment..

 

...n-o-r-a-i-n-i-e s-t-o-r-y.... Design By: SkinCorner